Du är i elementära eller gymnasiet. Ditt huvud är busting med uppfinning idéer. Ingen aning om hur att få dem att fungera? Detta är din guide.
Steg
- 1Tänk på vad du vill göra. Om möjligt, ta ett block och penna med dig när du går platser så att du kan skriva ner idéer.
- Ett ställe att börja tänka på idéer är ett problem. Vad irriterar dig? Vad skulle kunna fungera bättre? Vilken uppgift kan du använda hjälp med? Vad skulle du vilja kunna göra bättre eller snabbare?
- Problemet behöver inte vara nya och enheten behöver inte vara nya. Även om ett dussin mönster för en viss enhet finns, du uppfinna ändå något om du gör en ny design för att göra samma sak på ett annat sätt.
- 2Ett bra sätt att få idéer är att fråga andra i ditt hushåll om dagliga problem de möter och spela in deras synpunkter.
- 3När du har flera idéer, titta igenom dem och bestämma vilka en (s) att bygga. Börja med en som inte är alltför svårt att göra, med enkla att få material.
- 4Skissa din uppfinning, med så många skisser som du vill ha och eventuella etiketter eller anteckningar du vill att den ska ha. Om du tänker på det arbete, glöm inte att skissa på insidan. Tänk på att lista de material du behöver!
- 5Tänk på hur det kommer att fungera. En idé är bra, men om du inte vet hur det fungerar, kan du inte uppfinna det.
- 6Få ditt material. Gå till butiker som Home Depot eller Radio Shack för att få vad du behöver för din uppfinning. Om ingen av de butiker du kan tänka dig har vad du behöver (inte utesluta WalMart!), Prova eBay eller Amazon.
- Ibland kan materialen inspirera uppfinningen. Gå till en loppmarknad och se vad du hittar där. Vad kan det bli? Den nya ändamålet behöver inte vara något liknande det ursprungliga ändamålet.
- 7Få några verktyg. Om du använder något potentiellt farligt, få dina föräldrars hjälp.
- 8Räkna ut en bra tid att sätta din uppfinning tillsammans. Mamma eller pappa kanske behöver vara det, så glöm inte att be dem om en av dem är gratis när du planerar att sätta ihop.
- 9Bara du vet exakt hur man sätter din uppfinning tillsammans. Kontrollera att du har allt, och gå vidare och komma igång. Om limmet måste torka eller något liknande, gör inte vuxna som hjälpte dig sitta om de har saker att göra. Bara se till att de förstår när de behöver för att komma tillbaka och hjälpa igen.
Tips
- Vanligtvis den enklaste lösningen är den bästa, men känn dig fri att skissa och även prova flera idéer.
- Titta på andra uppfinningar i din omgivning och lär dig hur de fungerar. Uppfinningar behöver inte vara komplicerat.
- Bära gamla kläder som du inte bryr dig om. Färg och lim har en tendens att få över allt.
- Om du behöver limma något och inte har luckor där du gick med det, använd inte varmt lim. Använd gummi cement eller superlim.
- Innan du börjar med projektet, se om det finns några tidigare patent för det specifika projektet
- Lär dig allt du kan om de saker som kommer att utgöra din uppfinning, oavsett om de är av trä eller metall stavar, kretsar och programvara, motorer och växlar, eller tyger och trådar. Ju mer du vet om hur bitarna fungerar och hur de fungerar tillsammans, kan de mer robusta din uppfinning vara.
- Se till att din idé är din egen. Om det är ett skolprojekt, kommer du inte få lika hög grad, och om det är på skoj, du kommer inte få den känslan av tillfredsställelse.
- Alltid ha en förälder i rummet med dig medan du uppfinna. De vet hur man använder de verktyg och kommer att vara en stor hjälp.
- Vänd alla delar av uppfinningen i tid och på samma gång om det är för ett skolprojekt.
- Använd balsaträ endast om du behöver dess egenskaper. Det är lätt och enkelt att klippa, men det är också mycket känslig. Merparten av tiden, kommer du vill ha något starkare
- Om du måste använda en limpistol, det finns mini sådana på marknaden. Du kan använda dem själv, men se till att en förälder är i rummet.
- Var kreativ. Din fantasi kan göra underverk.
Varningar
- Använd alla verktyg på ett säkert sätt. Om du är osäker på hur man tar lämpliga försiktighetsåtgärder, inte använda dem förrän du vet.
Saker du behöver
- Verktyg
- Delar
- fantasi
- Papper
- Pencil
- Linjal eller en rak objekt