Wko

Hur man vandra norrut Kalaheo sluttning på Oahu, Hawaii

Njut av utsikten över Kailua och Kaneohe med denna dolda stenlagd stig. Efter detta kommer du att bli förvånad över att det finns där.

Steg

Hur man vandra norrut Kalaheo sluttning på Oahu, Hawaii. Leta entrén i aikahi trädgårdar.
  1. 1
    Leta entrén i aikahi trädgårdar. Det är längs Kaneohe Bay Drive i Kailua, men att få till detta kan vara utmanande. Den Aikahi Gardens parkeringsplats är reserverad till hyresgästerna och deras gäster, så det är bäst att parkera på Aikahi Park Shopping Center (ca 1/2 mil bort). Gå västerut på Kaneohe Bay Drive till Aikahi Gardens. Om du planerar att ta bussen från stan, få på 56 "Kailua-Kaneohe" rutt och gå av framför townhouse komplex. Vid bortre änden av parkeringen, mot Kaneohe, kommer du till en uppsättning av stolpar med en kedja. Gå över kedjan och följ stigen till en väg.
  2. 2
    Gå upp vägen. Det kommer snart att bli parallell med den H-3 Freeway. Följ stigen till en asfalterad konkret ramp.
  3. 3
    Gå upp tills du kommer till de två ingångarna. Den bruna porten till vänster leder upp till en radiomast på en mindre kulle och terrängen blir till asfalt. Porten till höger, fortsätter på den konkreta vägen och slutar vid flera stora generatorer.
  4. 4
    Vandra upp till generatorerna. När du kommer till de viktigaste källorna, det finns tre olika åsar att klättra på.
    • Leta generatorn rakt fram när du kommer upp på vägen. Gå runt staketet till höger, med stängslet som guide, och komma upp till nock. Var försiktig när du går ner till berget under och njuta av utsikten över Kaneohe Bay.
    • Promenera runt kröken till vänster och gå upp till nästa gate. Gå till den längst till vänster på grinden och använda smuts öppning på sidan för att komma runt stängslet. Promenad upp vägen till vänster. Det finns en öppning längst till höger. Vandra upp mycket kort spår till den andra kanten för att visa Kailua.
    • Med hjälp av ovanstående anvisningar i den andra, går rakt istället för leden till höger. Gå runt radiomast (vara medveten om att det finns taggtråd mot kullen sida). Klättra upp i tornet stegen och försiktigt gå över den böjda staketet till höger. Vandring på åsen, gå till vänster till en betongpelare. Du kan njuta av utsikten över Kailua och Kaneohe härifrån.

Tips

• I genomsnitt kan denna vandring ta allt från 1/2 timme till 2 timmar, beroende på gånghastighet, där du går, och hur lång tid du spenderar på åsarna.
  • Rejäla och bekväma skor är idealiska för denna vandring. För att undvika att få piskas av grenar eller gräs på Kaneohe åsen, är det bäst att bära långa jeans och / eller långärmade skjortor.
  • Eftersom denna hike vägen är brant, men asfalterade, kan du sitta ner för att hämta andan. Du kan också ta en alternativ metod för promenader och gå baklänges uppför.

Varningar

• Det är extremt blåsigt på åsarna, särskilt Kaneohe Bay side.
  • Stigen längs H-3 Freeway kan vara blåsigt ibland, eftersom det kan förvandlas till en "tunnel". Kullen skjuter tillbaka vinden mot vägen.