Wko

Hur man blir en mjukvaruingenjör

Software Engineering listades nyligen av Time Magazine som fortfarande är den # 1 karriären för lön / stressen belastning. Trots all media hype om offshoring av dessa typer av jobb, det är fortfarande ett jobb som är i hög efterfrågan. Denna artikel är för dem som överväger Software Engineering som en karriärväg.

Steg

Hur man blir en mjukvaruingenjör. Få all matte du kan på gymnasiet som algebra, analys och geometri, kan det vara värt det om du försöker trigonometri och grafer.
Hur man blir en mjukvaruingenjör. Få all matte du kan på gymnasiet som algebra, analys och geometri, kan det vara värt det om du försöker trigonometri och grafer.

High school beredning

  1. 1
    Du måste älska programmering! Om du är i junior eller senior high, och du har ännu inte utforskat programmering, göra det. Om du inte är intresserad av matematik eller naturvetenskap att börja med bör du undersöka förmodligen andra alternativ.
  2. 2
    Få all matte du kan på gymnasiet som algebra, analys och geometri, kan det vara värt det om du försöker trigonometri och grafer. Försök att gå vidare till college nivå matematik innan de lämnar gymnasiet, behöver du massor av matematik för att slutföra alla program Datateknik program.

College läroplan

  1. 1
    Plan på att få en examen. Med alla framgångshistorier outs college drop bli miljardär VD i 90-talet, det finns en viss drag att "så länge jag tänker utanför boxen och har enastående problemlösning och programmering färdigheter jag inte behöver en fyraårig examen". Det är svårt för ingångsnivå mjukvaruingenjörer att få en position utan en fyraårig examen.
  2. 2
    Kvala din examen med vad du vill göra. Om din kärlek är speldesign och du vill ange att industrin som ett spel programmerare, behöver du en examen datavetenskap. Om du vill arbeta för IBM, Intel, Microsoft, Google, etc., då ett datavetenskap examen kan vara bra för dig. Om du är ute efter att arbeta för en icke-teknisk bolag bygger mestadels affärsapplikationer, överväga en examen i Management Information Systems eller någon av de många affärer tekniska examina som nu erbjuds. Denna typ av examen är bäst för de flesta, eftersom det ger ledning och allmänna affärsmannaskap och inte fokusera på en hel del information som inte kommer att vara till nytta för de flesta.

Extra högskolans läroplan

  1. 1
    Komplettera din classwork med egen forskning. Sök jobb styrelser och notera vad teknik är varm och surr. De högskolor helt enkelt inte kan hålla jämna steg med allt, så du måste köpa ytterligare tekniska böcker och lära dig själv.
  2. 2
    Såvida du planerar att få din fot i dörren genom en praktikant ställning, försöka hitta sidoprojekt medan i skolan. Ingen vill ta en risk och anlita någon färska ur skolan utan projekten under sitt bälte. Praktik är bra på att ta hand om detta problem, men tyvärr en hel del elever inte kan landa en praktikplats eller göra det bara för att upptäcka att de skulle föredra att arbeta någon annanstans. Det enda sättet att ge dig själv alternativ är att hitta några icke-arbete i klassrummet för att sätta på ditt CV.
  3. 3
    Utveckla kontakter med programvara ingenjörer. Om möjligt försök att ansluta med mjukvaruutvecklare och arbeta med vissa projekt under deras ledning.

Skillnaden mellan ingenjör & programmerare

  1. 1
    Förstå att software engineering är inte detsamma som programmering. Varje programvara ingenjör vet hur man programmerar, men inte alla programmerare är en programvara ingenjör. Här är den främsta skillnaden mellan de två:
    • Software Engineering är typiskt ett grupparbete, med olika och ofta flytande roller och ansvar för gruppens medlemmar.
    • Byggprojekt har tidslinjer, utgivningsdatum och betydande interaktion mellan människor som är ansvariga för de olika komponenterna.

Extra aktiviteter

  1. 1
    Gör alltid några extra aktiviteter bortsett från studier och relateras till all programvara som har några realtid lösning av eventuella problem. När du har fri tid spenderar dem att söka på internet om ny teknik på marknaden och även titta på de tekniker som kommer att vara användbara i framtiden.
  2. 2
    Efter studier om alla områden med anknytning till datavetenskap, välja en viss riktning inom mjukvaruindustrin. Förträngning ditt val ner hjälper avsevärt att planera din karriär. Alltid tänka enkelt eftersom själva mjukvaruindustrin är mycket komplex.
  3. 3
    Lär dig mer om området. Den stora skillnaden mellan programmerare och ingenjör är helt enkelt att konstruktörer verktyg, varför de används av programmerare för att bygga lösningar.

Tips

  • Det bästa rådet är att vara konsekvent och fortsätta att öva

Varningar

  • Var beredd på en berg-och dalbana. Branschen är alltid förändras och själv-utbildning tar aldrig slut. Om du inte tycker om att lära dig själv nya och komplexa saker ofta, ändra majors nu.
  • Denna typ av sak tar tid och praxis. Ingen mästare software engineering natten. Om du inte har tid, är det inte en bra idé.